Podstawowym kryterium oceniania jest zaangażowanie uczniów w powierzone prace, ilość wyszukanych informacji oraz forma ich przekazania. Im więcej ciekawszych informacji tym wyższa ocena.
1.Na ocenę 3 uczeń powinien przygotować podstawowe informacje o wybranym kraju, tj,. stolica państwa, ilość ludności, gęstość zaludnienia oraz najciekawsze zabytki(bez opisywania ich).
2. Na ocenę 4 uczeń powinien rozszerzyć informacje z pkt.1 oraz wybrać 3 jego zdaniem najciekawsze zabytki.
3. Na ocenę 5 uczeń rozszerza informacje z pkt. 1 i 2. Uzasadnia dlaczego wybrał właśnie te i je krótko charakteryzuje.
4. Ocena 6 dostaje uczeń, który przygotuje na bardzo dobrym poziomie prezentacje z zawarciem informacji z poprzednich punktów i plan zwiedzania stolicy.
2. Na ocenę 4 uczeń powinien rozszerzyć informacje z pkt.1 oraz wybrać 3 jego zdaniem najciekawsze zabytki.
3. Na ocenę 5 uczeń rozszerza informacje z pkt. 1 i 2. Uzasadnia dlaczego wybrał właśnie te i je krótko charakteryzuje.
4. Ocena 6 dostaje uczeń, który przygotuje na bardzo dobrym poziomie prezentacje z zawarciem informacji z poprzednich punktów i plan zwiedzania stolicy.